Skip to main content

:: now dah jumpe hobby baru larr ::

salam sumer~

merujuk perkara di atas..aku dah jumpe hobby baru la....nak tau gape???

MAU MEMBELI & MENGUMPUL NOVEL2 RAMLEE AWANG MURSHID!!!~


hehe...sume nye sbb membe kt matrix dulu ---> cik iffah nasuha sulaiman azmi!!

dia punye banyak sangat.....novel lama novel baru suma ade kot....sukati je aku...tapi betol lar....

bercerita sal novel2 ramlee ni...1st novel dye yg aku baca....RAHSIA PERINDU



kalau tak salah...aku baca novel ni waktu form 4 dolu2..hehe...jalan cerita psiko je sampai aku pun konfius...

lepas tu kat matrix dulu...aku baru nak belajar cam ne nak jadi student yg rajin..so, aku pinjam novel kat library....carik punyer carik...aku jumpe yang ni....

 

TOMBIRUO....fuhh..ni pun BEST....cerita pasal sorang mamat ni yang x diterima dalam masyarakat disebabkan paras rupa dan akhirnya lari dalam hutan and wrongly dianggap sebagai penunggu hutan....



and yang ni sambungan nya....

faktor lain yang buat aku suka sangat novel2 ramlee ni sebab karakter watak utama dia tu yg smpai buat hati aku berkata 'NAK CARIK LA LELAKI CAM NI!!!!!'

hhhmmmmm...sampai macam tu sekali.......=______=

huhu...spttnye pegi library pinjam buku2 ilmiah~

dan mula la aku mencari2 lagi novel hasil karya encik ramlee kat merata tempat.....bosan2 je study waktu matrix dulu aku pegi bilik iffah nak pinjam novel dia dan jumpe la yang ni lak.....



BAGAIKAN PUTERI....kisah seorang perempuan yang menjelajah ke zaman dolu2 kala waktu dia koma....hhhmmmm...kreatif kepala otak encik ramleee ni....aku betol2 suke novel2 ko....SIYESSS!!~

dan ni sambungan nya.....



CINTA SANG RATU....watak yang sama and ade watak2 baru yg buat jalan cerita dia more interesting...SANGAT!!

dan ni sambungan nya lagi.....



HIJAB SANG PENCINTA....dalam ni ada sejarah...hang tuah..alfonso de alburqueque sume masok....memang HEBAT.....aku suke subjek SEJARAH!!! bukan chapter penubuhan2 malaysia...chapter yang zaman dolu2 punyer je aku suke....

dan ada sambungan nya lagi.....



CINTA SUFI....untuk pertama kali nya lah aku beli novel sendiri....sayang...harap sayang x pape ye i tinggalkan sayang kat ganu tuh....take care ye...sorry x dapat bawak balek sekali....

LAKSAMANA SUNAN....watak utama cerita ni...i'm truly fall in love with himmm.....bukan sebab dia hensem....sebab dia sangat beriman~ ade ke lelaki camtu lam dunia ni lagi????

dan aku mula ADDICT!!!

seterusnya...ni novel nya.....



MIKHAIL....dalam banyak2 novel beliau...ni yang paling aku suka....kalo buat filem cam merong mahawangsa n kl gangster tuh...memang aku nak tengok lah!!

dan addict lagi.....



UNGU KARMILA...ni seriyau cket kalau tengah baca sorang2 dalam bilik...mule la aku pandang belakang setiap 10 saat...seram~

dan aku x boleh hidup tanpa nya.....



9NYAWA...ni pening cket...x berapa best sangat la....tapi berkerut jugak dahi aku baca....



RAYYAN FANTASI...ni 2nd novel aku.....ni pun sangat best....beliau ni aku kira setaraf la ngan penulis buku HARRY POTTER...imaginasi yang sangat tinggi dan kreatif....baru je habis baca tadi....

dan aku tak kan puas hati selagi x dapat beli yang ni....



SUTERA BIDADARI...ni sambungan novel CINTA SUFI yang kat atas tadi tu.....haruslah aku beli....aku nak tau update terbaru SUNAN akuh....(^^)v....

AKAN KU CARI SAMPAI KE LUBANG CACING!!!

banyak lagi sebab kenapa aku suka sangat novel2 beliau ni.....selain tak jiwang....bak kata encik ramlee ni 'faktor cinta adalah pengikat, tetapi tidak semestinya bersimpul mati'....

plus, nilai murni apa yang aku dapat extract dari novel2 beliau ni....beliau berdakwah secara x langsung melalui novel2 beliau...kalau nak rasa macam mane...bace la novel2 beliau yang HOT nih.....hehe...

last but not least

'RAMLEE AWANG MURSHID MEMANG NOVELIS THRILLER NO 1 MALAYSIA!!!!!!!!'
*fanatik-----> (^^)v sambel kibar2 sepanduk....

sekian
wassalam~