14 August 2011

:: mimpi aneh ::

Assalamualaikum~

morning uolls!~

i have a story to tell....lepas sahur tadi aku rase mengantok sangat....makan pun ciput je...habis je tengok cite Aliff Firdaus aku pun pegi la solat subuh jap then sambung tido.....

lepas tu, bermula la mimpi aku yang aneh.....

satu hari, aku tengah packing barang kat hostel....esok dah nak fly balek Kuching....hostel tu pulak dah macam flat 3a...suram je mcm berhantu.....member baik aku kat bilik sebelah pun tengah packing.....member aku tu ala ala model...dah macam Hanis Zalikha je aku tengok.....entah la...dalam mimpi tu aku difahamkan yang dia member baik aku......kitorang dudok tingkat 3......tibe2 kitorang dengar suare riuh rendah...aku pun jengok luar bilek.....aku pun masok la bilik member aku tuh.....

"kenape weh?" aku tanye member aku tuh

"entah la" dia jawab

tetibe datang sorang minah ni...student kat situ gak kot....baju hijau pucok pisang.....entah kenape mimpi aku tu macam aku tengah tengok cite hantu...suraaammm je...baju minah tu je yang menyala hijau nya.....rambut karat....rupa dah macam orang sasau....

so, memandangkan member aku ni student medik die pun tolong la minah tu...baringkan dia kat katil....minah tu pun tertido.......

then, member aku ajak aku turun bawah.....aku ekot je.....dari tangga tu...aku terpandang bilik member aku tadi....aku tengok minah baju hijau tu terdudok kat atas katil.....kepala tertunduk....rambut karat dia menutup muka.....aku buat tak peduli je....huhu.....

lepas tu, entah kenape, tetibe aku, member2 aku dah pun ade kat atas bumbung hostel.....bumbung rata yang selalu kite tengok lam cite hantu tu kan.....bumbung atas yang ade tangki air besar.....kitorg berkumpul kat situ....sebab hostel kitorg kene serang ngan zombie....huhu....zombie.....kiranya kitorang je yang tengah survive skang ni....macam dalam movie zombie selalu tu......

then, hari pun dah hampir senja....keadaan kat hostel kitorang tu macam dah terkawal la....ade pasukan penyelamat datang menyelamat.....

tetibe teringat barang2 aku tak bawak turun lagi.....aku pun ajak member aku tu bawak turun barang2....tapi, dia kate dah ade orang tolong die bawak turun tadi sebelum dia ajak aku turun siang tadi.....huuuuu~ aku sedih! kecik hati ngan dia....tak tunggu pun aku angkut barang sekali.....

pastu...entah kenape tetibe je ade member lelaki aku.....aku difahamkan kitorang rapat dalam mimpi tu....jadi, aku terus mintak tolong die temankan aku...sebab hari dah malam....yang lain sumer dah balik.......dia pun temankan aku....

tetibe die cakap macam ni....

"aku rase kan aku memang ditakdirkan untuk selalu tolong ko bile ko susah.....ko susah je aku yang tolong.....huhu"

memang pun dia selalu tolong aku....aku difahamkan macam tu dalam mimpi aku tu....mamat ni hensem ala ala pelakon dalam cite hindustan yang aku tengok kt tv2 semalam...rambut lurus belah tepi.....hidung mancung....pakai baju belang....aku suke tengok lelaki pakai baju belang2.....tapi sebelah tangan dia dah hilang....mungkin sebab kene attack ngan zombie tadi kot.....

dia terus merepek yang bukan bukan....tangan dia yang hilang tu macam tak sakit je bagi dia.....sepanjang perjalanan kitorang nak pegi bilik aku tu kan........bersepah sepah je mayat.....sebijik macam dalam cite zombie....aku pegang je tangan mamat tu......tengah2 dia merepek tu kan.....tetibe dia boleh lak nyanyi lagu Sedetik Lebih -Anuar Zain untuk aku.....dalam mimpi tu siap sekali ngan muzik lagi...sore pun sebijik Anuar Zain.....

aku jalan je....aku takot.....macam2 yang aku pike...tetibe teringat kat minah baju hijau tadi......entah2 tadi dia dah tukar jadi zombie.....homagucci!!! aku boleh rase jantong aku berdegup kencang gile dalam mimpi aku tu......aku pelok tangan dia kuat kuat....mamat tu terus je menyanyi macam tak takot ape2...

kitorang pun sampai kat bilik aku..........

tapi, tetibe aku sedar dari tido.....huuuuuuu~ benci!!! aku kecewa mimpi tu tak sampai habis......nak tau tak kenape tetibe keluar lagu Anuar Zain? alkisahnya..telinga aku disumbat dengan earphone encik mp3.....waktu tu tengah lagu tu....

aku try tido balik....mane tau mimpi tu boleh disambung...hehe.....tapi, manusia hanya merancang.....

aku kecewa lagi.....sedih...kenape mimpi tu tak sampai habis?? aku nak tau ape ending dia.....dah tak dapat tido tu...aku buat la andaian sendiri.....

1. adekah mamat tu bertukar jadi zombie lepas tu makan aku?
2. ataupun tetibe minah hijau tu muncul and makan kitorang due?
3. ataupun mamat tu sebenarnye zombie n saje nak temankan aku. awal2 lagi dia dah plan ngan minah baju hijau tadi nak makan aku secara berjemaah?
4. or kitorang due dapat selamatkan diri dari minah baju hijau tu?
5. ataupun minah baju hijau tu memang dah takde kat situ?

ok! aku tau mimpi hanya mainan tido.....*sigh~

thanx for reading this entry

wassalam~

4 comments:

  1. haha.klaka seyhh.
    aku rase no1 ark.kehkeh.
    sje tkutkn ang.hehe

    ReplyDelete
  2. aku pun....mase tgh dalam mimpi td aku dh tebayang2 no 1..kehkeh..tp no 3 dasat lagi..=__='

    ReplyDelete
  3. haha..aku sgt frust bile aku tbangun waktu ending tuh...T.T

    ReplyDelete

Thanks for reading