Skip to main content

Precious Time With Precious Friends

Assalamualikum

hello! *kemurungan masih melanda diri tapi semangat meng'update' belog tetiba datang*

tengok title pon dah tahu nak cerita ape. Guys, inilah life seorang marine biology student =) i lovin' it!

biarlah gambar yang bercerita. . .

on 22 November 2011
we were asked by our iktiofisiologi lecturer untuk tengok prosedur pendaratan ikan kat Chendering Port. Nice! (^^)v aku suke je berjalan jalan ni~

ini belangkas.
ingat tak orang orang tua selalu sebut??
"asyik berkepit je macam belangkas"
Port Chendering
cuaca hujan! sejuk. rasa macam kat oversea =) suke!!

kucing berbahagia sebab kat sini banyak ikan. weewee \(^^)/

1st time aku tengok ikan barracuda. sooo big, sooo long...
no wonder la boleh putus telinga divers kalo kena gigit ngan benda alah ni
and that ikan pari is very very BIG u know
ni semua ikan Gred A

and 1st time gak aku tengok ikan pelik ni
moonfish
lebar tapi nipis
macam pinggan

lobster pun ade

eh eh tetiba gamba pisang goreng ngan teh panas!
saje letak >,<
cawan comel

sebelum masuk lab oseanografi biologi
terjumpa ngan kucing comel ni
stray cat kat 'Makmal Belangkas UMT'
comel tapi sombong
tu pun kena paksa ambik gamba dengan aku

tengok tu die buat muka mahal
sampai tak nampak anak mate.
ko mampu buat macam tu??

lab oseanografi biologi kali ni kitorang diminta buat herbarium. what the hell is that? google it ur self.
tengok Lily Luna ngan Pia ngah busy mengegam spesimen kat kertas putih
*sukahati aku je kan nak menunggangterbalikkan bahase*

Kak Nik sedang tekun masukkan benang dalam jarum
haruslah dijahit spesimen spesimen pokok bakau yang ade kat kertas putih ni barula tak beralih posisi dia

tengok ni hasil kakitangan Rasyid Kasman
jangan tak tahu Rasyid Kasman ni lelaki
eh?
bukan bukan
jangan tak tahu mamat ni berseni
*mamat nye tiade dalam gamba*

tak kurang gak semangat jitu yang ade pada 
Hawa J and Angah J 

and ni pulak lab biologi terumbu karang
Kak Ju, demonstrator kitorang yang baik hati lagi geliga otaknya tak nak kitorang tensi tensi
disebabkan esoknya kitorang ade presentation besar so lab kali ni kitorang bermain sambil belajar.

ni semua coral sebenarnya. Title: Coral Aggregation & Coral Disease
maksudnya, kitorang kena tunjukkan macam mane coral aggregation and disease disease coral yang ade.
ape tu??? alaa, takyah paham. baek puji coral kitorang comel.
comel tak? cepat cakap comel!!

haha >,< ni yg paling comel kot. tak suruh pun buat binatang binatang ni.  gedik nak buat. ni semua hasil tangan bebudak group aku yang diberi nama group Poritidae
ketam ade, penyu ade, sea urchin ade, crown of thorn ade, scallop ade, sea slug pun ade, sea star pon ade

siput pun ade. baek cakap siput tu comel. susah tau nak buat

sea urchin!!

coral oren ni aku yang buat!! fuh! gigih aku belajar buat dari Fahmi

dan ini kisah kami semua!!!!!

ni pulak lab iktiofisiologi.
'oxygen consumption in fish'
pffftttt banyak kali
bosan dol~

Aisyah and Nisa gigih je menjalankan eksperimen mengalahkan saintis

aku pulak BOSAN
jadi, aku main dengan ikan
comel!
rase nak picit picit

tengok ni
Syafiqa Hatta BOSAN!
*ye, aku memang membosankan*
T_T

Cuti Awal Muharram haritu aku and member keluar pegi Pantai Batu Buruk
ingat nak picnic picnic sambil main layang layang to eliminate the negative charges
tapi, ku sangkakan panas hingga ke senja, rupanya hujan di petang hari
T_T sobs
maybe next time, perhaps
and the cute creature kat atas ni name die Cakilla
kucing kat rumah Kak Nik and Kak Acha
singgah rumah diorang sebelum balik sebab Nemo nak pulangkan helmet
rumah diorang sangat comel
sempat minum minum kat rumah diorang and bergossip. hew hew hew

 
 eh? sape ni?
Ni Ain and Jimy
kitorang brekfest sesame pada satu pagi yang indah
dan itu botol mineral aku
err? motif?


then, we heading to the library
study la beb! sementara nak tunggu kelas kul 2 petang lak
malam ade test oseanografi biologi
aku dudok kat port di sebalik rak rak buku seorang diri agar tiada sesiapa pun yang boleh lalu lalang and mungkin mengganggu konsentrasi
tapi malangnye, aku tetido
heeeheee
almaklumlah, bila dilanda kemurungan haruslah tidor menjadi penawar
nak study pun tak masok sangat
 akibatnya, aku tak dapat jawab sangat pun test tadi T_T

and nak tahu? sekarang ni dah pukul 4 pagi derr~ esok aku ade kelas pukul 8. hehu >,<

ok, that's all for today! Doakan kemurungan aku beransur pergi.

Thanx for reading this entry =)