27 September 2012

That Fascinating Scenery 2

Assalamualaikum =)

Weekend lepas, me and Le Houzemate pakat pergi mandi pantai. Dekat je ngan UMT. Ini kerana kitorang bosan dah dok rumah. Otak seakan tepu menghadap assignment dari pagi.

Time kitorang sampai tu dah agak lewat gak la. Air pun surut and bau hanyiaq. <--*hewhew ai speaking London*

Aku tak join diorang mandi waktu tu and sempatla snap 'that fascinating scenery 2' ni

twilight :D

Ciptaan Allah. So beautiful isn't it?

******************************************************************************

Sometimes, i feel like this....

"me is too small. nobody hears me"

But, the truth is...

"rahmat Allah itu luas.. tak kemana dunia dikejar"

And, I'm glad when I realized that I'm surrounded by good people. Yang jadi catalyst untuk aku berubah jadi orang yang lebih baik dari semalam. Thank you, Allah! Feel blessed. May Allah bless uolls... =')

"Apa lagi yang nak dikejar? Tak cukup dengan apa yang ada?"

hhmmm.. hidup bukan untuk impress others, right? never mind la... butakan telinga, pekakkan mata. Lapangkan dada. Sucikan hati. Buat muka takde perasaan yang macam kau selalu buat tu, Jenn. Muka kau kan memang takde perasaan pun. Kann? Kau happy tapi orang tak nampak macam kau happy. Kau tak happy orang kata muka kau takde perasaan. Ai iz sad! sobs. T_T Kerana gagal meng'express' the feeling melalui mimik muka. Gah! Dah la orang cakap muka ai garang. Muka serius tak emboh senyum.

garang sangat ke?

Masa kecik kecik dulu, di kala penculikan kanak kanak menjadi topik hangat 1Malaysia katenye, I have been told that do not talk to strangers. So, sampai sekarang, aku masih lagi berpegang pada kata kata itu. Semua orang aku rasa jahat. Gagaga. Itulah hasil pepatah dulu dulu yang mengatakan 'melentur buluh biarlah dari rebungnya'. Maka, lahirlah insan yang tak peramah and pendiam macam aku. And kenapa entah aku buat ayat bahasa baku seperti ini?

Nak buat cemana kan. Terimalah aku apa adanya. Me is not perfect, unpredictable, sometimes macam tak appreciate kebaikan yang orang lain buat untuk aku. But, trust me. I'm appreciate it but doesn't know how to express it. Only Allah can repay it.

Till then,

Wassalam
It  come truly from the deep of my heart,
Jenn.

No comments:

Post a Comment

Thanks for reading