Skip to main content

Pahitnya Hakikat

Assalamualaikum

I have a cat, named Juna. Anak kucing yang tetiba muncul kat depan rumah sewa ni. Baru sebulan aku jaga dia. Dia pernah sakit. Aku bawak jumpa Doctor. Hasrat hati nak bawak balik. Nak bawak dia duduk sekali kat rumah sewa waktu LI nanti. Juna aku dah anggap macam family. Aku dah berniat nak jaga dia sampai dia tua and mati depan mata aku. Jadikan dia kucing sehidup semati. Nak bawak dia kemana mana je aku pergi. Tapi manusia hanya merancang. Allah yang menentukan. 

Aku tak boleh bawak Juna balik atas sebab sebab tertentu. Demi menjaga kemaslahatan semua orang and Juna too, aku terpaksa carik adopter. Aku terpaksa lepaskan Juna dekat orang lain. Aku dah jumpa adopter. Seseorang yang aku kenal and yakin dia boleh jaga Juna dengan sebaiknya.


Kita terpaksa berpisah Juna :'(

I will miss u, my Juna Juna, my jantung-hati-intan-payung. May Allah take a good care of you.

Ada lagi lebih kurang 10 hari before berpisah dengan Juna.

Wassalam
Sincerely,
Jenn