Skip to main content

Strawberry Butter Cake

Assalamualaikum :)

Haritu kan aku kata nak buat Blueberry Cake. Tapi Blueberry tidak ketemuan. So, aku pun ganti dengan Strawberry. Bahan bahan adalah seperti gambar di bawah sana.

Sebelum ni aku tak pernah buat kek pun. So, aku belilah tepung dah siap tu. Beginner katanya. Hiks. Aku guna Strawberry jem je. Susu cair tu aku saje letak dalam gambar. Takde kena mengena pun dengan resepi belakang kotak tepung tu. Hehe

Hasilnya, terjadilah kek yang macam jadi tak jadi tu seperti gambar di bawah sana. Sobs. Tak kembang dengan cantik pun. At first, I thought it's okay to replace fruits with jam. Tapi sebenarnya jem tu menyebabkan kek tak masak dengan cantik. I think la.

That's why la kite nak gi kelas bakeri. Hew. Kita rasa kita pandai and boleh follow resepi kat internet or belakang kotak tapi sebenarnya kita perlu cari mentor dan belajar.

Tengah kumpul duit la ni nak gi kelas bakeri. Semoga dipermudahkan. Aamiin.

Till then. Wassalam.

Sincerely.
Jenn.