Skip to main content

Ticket!

Assalamualaikum :)

"I got my ticket for the looong way round..."

Aku suka roti and bun. Aku suka giler tengok kek comel comel. Aku teruja giler nak like semua gambar cake kat fb, instagram and tumblr. Dari dulu lagi aku simpan cita cita to have my own business. Ada bakeri sendiri. Teruja giler. Semuanya giler!

Aku dah habis belajar. Konvo bulan 10. Takkan nak duduk ternak lemak kat rumah pulak. Haruslah keluar mencari duit sendiri daripada sumber yang halal lagi baik. Oleh sebab yang demikian, aku cepat cepat merebut peluang kerja yang ada.

Meskipun hanya menjadi cashier sebuah kiosk milik Jojo's Rotibun & Bakeri kat Putrajaya but ok what. Heee. Kumpul kumpul duit pahtu hujung minggu kite pi menuntut ilmu ke kelas bakeri. Yay! *eksaited betul si Jenn ni*

Harini hari first bekerja. Cabarannya adalah seperti kena bangun seawal 5.30 pagi sebab kena ada kat kiosk pukul 7. Rumah sewa baru akak iolls sejuk nauzubillah. Meskipun iolls suka giler cool weather. Nak kena merempit with cik nacos awal pagi meredah kesejukan dan trafik kura kura. Tapi harini tak la. Akak iolls hantar sebab iolls tak cam jalan. Kalau pergi sendiri nanti boleh sesat larat sampai Temerloh jumpa Juna.

Speaking of cik nacos, today is her birthday. Nak kena renew roadtax and hantar dia pegi mandi snow sebagai hadiah. Kesian dia tak mandi dah 3 bulan. Mandi hujan je.

Okay. Got to go! Harini first day perlu ingat nama roti, rupa bentuk dan harganya.

Adios.

Wassalam.

Sincerely,
Jenn.