Skip to main content

Girl Dress dan Halfmoon Chiffon Shawl by Liza Couture

Assalamualaikum :)

Have you ever heard about Liza Couture?

Girl dress: 2-3 years old
Liza Couture ni nama aku saja saja bagi untuk mak aku. Hihi. My Mama's passion is menjahit. Puan Mama suka sangat buat dress budak budak. Dia just guna kain kain lebih daripada upah buat baju orang je. Untungla Cikpuan Muda Raudhah ni jadi cucu dia kan. Ada banyak lagi dress yang dia buat untuk Cik Raudhah. Puan Kakak pun tak perlu susah susah beli baju haha. Comel comel ja. Cuma yang ni je aku sempat tangkap gambar.

Halfmoon Chiffon Shawl: Purple

Selain Girl Dress, Puan Mama buat shawl untuk Cik Jenn, anak perempuan bongsu dia ni haa. Eheh. Tetiba aku dapat shawl comel dari Puan Mama. Mama beli kain chiffon ni kat KL, then dia potong ikut panjang and bentuk yang dia nak. Hantar kedai jahit tepi. Potongan panjang sampai boleh tarik jadi macam ala Arab kunun heh.

Material chiffon ni jenis yang jatuh terletak, senang bentuk and tak perlu iron selalu. Memang sesuai untuk orang yang tak rajin iron baju macam aku. Hehe.

Sincerely,
Jenn

Wassalam.