Skip to main content

Purple Oven Dot Com: Roti Sosej Pintal Blank Space Taylor Swift

Assalamualaikum ! :D

Hai. Baik betul mood aku sejak berjaya mencapai cita cita beli oven! Dan hari ini, aku merasmikannya yay!

So, instead of watching movie at the cinema every Monday, I spend time baking at home during my off day.


So, this is my first oven. Just nice because it is purple! Hahah. Oven comel ni kecil je. Sesuai la untuk amatur macam aku ni. Murah pun murah. Econsave ni macam tahu tahu je aku ada cita cita nak beli oven tapi tak nak yang mahal sangat.

Lalu, Econsave buat offer harga terbaik punya khas untuk aku. Terima kasih.

Oleh kerana dia warna purple dan comel, lalu aku namakan dia Purple Oven Dot Com.

Resepi pertama yang aku cuba adalah Roti Sosej Pintal. Peh! Gigih ke Econsave bershopping di hujung minggu dengan suasana bagai nak raya.


Omagad!
Look at that face
You looks like
My next mistake
Start a game
Wanna play?
Ey


Doh roti yang dah siap diuli oleh jemari ini,


After 45 minutes


So, hey!
Let's be friend
I'm dying to see
How this one ends
*********************

Baru first time nak mewujudkan chemistry diantara aku dan juga Purple Oven Dot Com, maka terkial kial jugak nak set temperature dan masa yang sesuai untuk bakar roti ni.

Menurut kata blogger yang share resepi ni, hanya anda yang memahami oven anda.

So, I try to understand my oven :O

Meskipun cara pintalan aku tu macam tak cukup jari, namun takpelah Jenn. At least kau dah try sebaiknya. Seribu perjalanan bermula dengan satu langkah, bukan?

*tepuk bahu sendiri

Setelah aku berjaya mewujudkan chemistry di antara aku dan Purple Oven Dot Com, inilah hasilnya...



Cause I got a blank space, baby
And I'll write your name
;)

Farouq, si nephew kata "Yang ni cantikla Makteh buat!', seraya menunjukkan jari ke arah roti sosej yang dibawah sekali. 

Terima kasih kerana pandai mengambil hati walaupun kena marah sebab suka kacau. Hahah.

Sekian saja cerita. Ni bukan resepi ya, rakyat marhaen. Yang ni cerita je. Saja bagi nama panjang.

Roti Sosej Pintal Blank Space Taylor Swift.

Lagu tema. Wink! ;)

Wassalam,

Sincerely,
Jenn yang gumbira hatinya.