Skip to main content

Daily Foodie: Day 1

Assalamualaikum :)

Berat terkini: 55 kg
Tinggi: 157 cm 

BMI 22.3 (Normal body weight)

Normal, cuma aku rasa kurang sihat sejak kebelakangan ni. Mungkin juga disebabkan metabolisma badan telah menurun seiring dengan peningkatan usia. Gitu ayatnya.

Aku fikirkan, aku perlu buat sesuatu. Sesuatu yang bukan asing lagi, iaitu bersenam dan be active, juga mengubah cara pemakanan :3

Aku ada gastrik, tak elok tahan makan. Kena makan jugak.

So, this diary will be divided into 3 parts;

1. Healthy menu for breakfast, lunch and dinner
2. Daily workout
3. Topik tambahan (jika ada)

**************************************************

Menu for today's dinner:

Telur bistik with white rice

Only semangkuk. Kurangkan portion dalam makanan :3

Harini ada menu dinner je, sebab baru decide nak buat diari diet si piqa petang td. Aku makan macam biasa, tapi kena kurangkan portion la. *nanges

Mangkuk ikea ni kecik je. Tapi boleh la mengalas perut. Hahaha. *piqa tabah*

Daily workout

Tadi lepas makan, saya kemas dapur termasuk mop lantai. Mop lantai kan workout jugak. Hehe :3

Topik tambahan: Supplement


Aku makan supplement Nutrelle dari Eskayvie. Diformulasikan oleh seorang human doctor dan dibuat melalui research (ada jurnal). Supplement ni untuk buang toksik dan elok sgt untuk orang yg ada masalah sembelit, gastrik dan berangin macam saya :)

Nak sihat, kena buang toksik dulu. Supplement ni biasanya aku makan before masuk tido. Esok pagi boleh terus melabur :3

*****************************

Sambung esok ya,
Wassalam
Sincerely,
Jenn