19 May 2017

I am now officially a Prudential BSN Takaful Agent

Assalamualaikum wbt :)

Alhamdulillah. Dengan rasminya, today saya dah pun menjadi seorang Ejen Takaful Prudential BSN. Kerja ni la yang saya pergi interview haritu, yang ada 2 exam haritu. Terima kasih banyak banyak pada yg wish dekat komen entry tu ;)

Berkat doa Mama and Bapak, adik adik, boyfriend, housemates, colleagues and my friends yang jauh tapi caring pasal kite :') Thank you so much! Doa doa korang semua menyumbang kepada keberjayaan ini.

Kenapa saya nak jadi Ejen Takaful?

Pada mulanya, tak pernah pun terlintas nak jadi ejen takaful ni. Memang sejak umur 22 tahun, saya memang seorang pemegang polisi takaful insurans Prudential. Saya ada medical card. Saya dah lama sedar akan kepentingan takaful ni sebab saya tahu bahawasanya apa apa kecelakaan yang terjadi pada saya, insyaAllah, medical card yang saya ada ni akan membantu saya dari segi kewangan.

Jadi, kenapa saya decide untuk jadi seorang ejen takaful?

Sebab saya nak orang orang sekeliling saya juga sedar akan kepentingan takaful ni terhadap diri sendiri, keluarga dan waris. Saya perhati, ramai orang dah pandang serong terhadap takaful/insurans disebabkan oleh pengalaman mereka sebelum ini, atau, pengalaman orang orang yg mereka kenali before ni yg mempunyai masalah dgn takaful/insurans ejen masing masing.

Itu yang saya nak betulkan. I decide that I need to educate people around me about Takaful. Juga, ingin membantu meleraikan salah faham mereka mengenai Takaful/insurans.

So, setelah 26 tahun hidup di atas muka bumi ini, seorang Syafiqa Hatta telah menemui tema perjuangannya and her purpose of living on this dunya.

I hope this job really help me for my hereafter and also yours :)

So far, saya sedang menjalani training sebagai ejen baru setiap Ahad pagi bermula awal bulan Mei ni.

Apa yang saya faham dan saya nak semua faham adalah:

"TAKAFUL IS NOT AN INVESTMENT"

Bare in your mind! So, stay tuned for my next entry. Lepas ni, apa apa ilmu yang saya dapat mengenai Takaful akan saya kongsikan disini.

Barulah berguna ada beloggg ekekeke.

Till then,
Wassalam ❤

No comments:

Post a Comment

Thanks for reading