30 December 2017

Good Morning, dear all :)

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum wbt :)

Good morning, dear readers. Harini saya nak share tentang manfaat takaful pada semua orang as much as possible. Don't worry. I am just spreading the takaful awareness here.

Takaful adalah salah satu cara kita menyediakan sumber kewangan apabila kita ditimpa musibah, sakit atau kecelakaan. Setiap bulan dapat gaji of course kita akan simpan sebahagian daripada duit gaji kita. At least, 15% daripada gaji kita ketepikan setiap bulan kan. Tapi sayang kalau kita terpaksa gunakan simpanan kita tu untuk bayar bil hospital masa kita sakit. Contohnya denggi, benda yg sangat kita tak sangka akan terkena pada kita.

Selain daripada itu, takaful juga berfungsi sebagai instant cash yang boleh kita tinggalkan pada waris kita bila kita dah takde nanti. Untuk apa? Untuk waris kita langsaikan hutang yang masih berbaki, contohnya pinjaman peribadi, pinjaman rumah dan pinjaman pendidikan. Sebab kita tak tau bila kita akan pergi buat selamanya.

Then, takaful juga adalah salah satu cara menyimpan duit untuk hari tua kita nanti. As retirement plan. Selain mempunyai akaun KWSP, ini adalah salah satu sumber pendapatan lain ketika dah bersara nanti.

Kepada yang mahukan perlindungan takaful, saya boleh tolong kirakan quotation untuk anda. Kerana setiap individu lain bayarannya mengikut beberapa faktor. Kepada yang mahu saya kirakan untuk umur sekarang, jom whatsapp butiran ini pada saya:

Nama:
Tarikh lahir:
Pekerjaan:
Status merokok:

WhatsApp ke +6014-8429745

InsyaAllah, I will help you as much as I could :)

Yang cuba membantu,
-SYAFIQAHATTA-
Prudential Takaful Advisor

 

No comments:

Post a Comment

Thanks for reading