18 December 2017

I am a Takaful Advisor






I'm Takaful Advisor... 😊


"Pekerjaan kita ini mungkin ditakuti oleh sesetengah orang.
Kata mereka kerja kita mengejar duit orang.

Pekerjaan kita ini mungkin dipandang rendah oleh sesetengah orang.
Kata mereka tak perlu pun degree ke master dah boleh jadi agent.

Pekerjaan kita ini mungkin akan menyebabkan kawan tinggalkan kita.
Kata mereka pekerjaan kita seperti multi level business."

"Pekerjaan kita ini mulia. Kita dicari disaat mereka memerlukan bantuan. Di saat seorang isteri kehilangan suami, di saat wang ringgit yang dahulunya katanya tidak penting kini menjadi keperluan kepada keluarga. Di saat medikal kad dicari-cari kerana kos perubatan yang tinggi, walhal dahulunya menolak kepentingannya.."

(menarik nafas panjang....)

"Saya tidak pernah bercita-cita menjadi agent Takaful. Bukannya tidak tersenarai, malah tidak pun pernah terlintas di dalam fikiran saya."

Soalan saya??

"Awak tahu berapa ramai bergadai harta demi menyelamatkan nyawa insan tersayang?

Awak tahu berapa ramai balu di luar sana yang terpaksa meminta bantuan kerana tak mampu menyara kos kehidupan selepas kematian suami?

Awak tahu berapa ramai yang terpaksa naik turun baitulmal/zakat semata-mata meminta bantuan kewangan?"

Sebab itu saya di sini. Kerja saya membantu mereka menguruskan kewangan. Takaful mungkin tidak membuatkan mereka kaya, tetapi takaful tidak membuatkan mereka meminta-minta.

-SYAFIQAHATTA-
014-8429745
Prudential


No comments:

Post a Comment

Thanks for reading