Skip to main content

Starting my Monday with blessed

Assalamualaikum wbt :)

Setelah seminggu tak masuk office, saya kembali bekerja. Alhamdulillah feels so much better. Dah kembali bersemangat balik nak mulakan kerja demi mencari rezeki untuk kecukupan seharian dan juga simpanan masa depan.

Pagi pergi Monday meeting kat office. Pagi pagi lagi leader dah talking about LOVE. Apa sahaja yang kita lakukan adalah sebab apa? Sebab LOVE kan? Kita bekerja cari rezeki sebab nak cukupkan keperluan keluarga tersayang kan? Kita kerja kuat untuk bagi yang terbaik untuk yang tersayang kan? Masak breakfast pagi pagi untuk yang tersayang kan?

Kita mendirikan solat, baca al Quran sebab kita sayang Allah kan? Sayang Nabi dan Rasul. Sebab kita nak masuk syurga kan? Sebab nak kasih sayang Allah kan?

Inilah intipati Monday meeting kami. Sebab tu kita suka sangat pergi Monday meeting, lepastu training. Dalam meeting bukan sahaja kita nak dapat motivation tapi juga positive energy daripada semua orang. Saya bersyukur pada Allah kerana dah bawa saya ke dalam karier sebagai perunding takaful. Because in this industry, I can give back to others.

Semakin banyak kita memberi, semakin banyak kita dapat. Betul tak?



So semalam jumpa kakak sebab kakak minta buatkan quotation takaful untuk dirinya juga 5 orang anaknya. These are 3 out of 5 anak anak kakak saya. Takaful untuk kita sangat penting. Takaful untuk anak kita pun amatlah penting. If you have many children, memang you sangat memerlukan perancangan kewangan yang tip top. You may never know what will happen, that's why you should plan wisely.

Salah satu perancangan kewangan yang you boleh buat ialah menyediakan tabung takaful untuk anak anak. Sediakan seawal mungkin kerana anak anak ni fragile, mudah sakit. Takaful boleh dikira quatationnya mengikut keperluan dan kemampuan. At least you ada back up plan if something bad happen.

"When there is love, nothing is too much trouble"

Kami sebagai perunding takaful, hanya boleh share the awareness. Yang membuka pintu hati anda untuk sediakan tabung takaful hanya Allah swt. Semoga kita sentiasa berada dibawah lindunganNya, amiin.

Till then,

Syafiqa Hatta
Perunding Takaful Prudential
014-8429745

Wassalam