Skip to main content

Fokus Buat Simpanan

Assalamualaikum :)

Bukan nak kongsi tips ke apa cuma nak keep momentum simpan duit kat blog kita ni je. Saya akui simpanan saya memang dah tahap membimbangkan and saya rasa saya patut ambik tindakan segera. Lebih baik ada kesedaran sekarang daripada tak sedar sedar langsung.

Target pertama yang saya nak achieve adalah dapat simpan sebanyak 3 bulan gaji dalam mana mana bank atau akaun Tabung Haji. Kalau rasa macam 3 bulan tu berat and impossible, boleh try target yang rendah dulu. Contohnya sebulan gaji dulu.

Saya berazam walaupun saya kerja sebagai apapun, walaupun tak suka kerja tu, saya kena bare in mind yang saya saya perlu ada simpanan. Saya bercita cita nak bekerja sendiri. Jadi, simpanan kena wajib ada.

It's okay. Mungkin rasa tak happy sekarang, akan ada masa untuk kita nanti ❤️

Sekadar nukilan di malam hari sebelum tido. Goodnight!