1 January 2019

Kenalan nak buat takaful for baby dalam perut

Assalamualaikum and hi! 😊

Semalam ada seorang kenalan whatsapp, katanya nak prepare takaful untuk baby dia dalam perut. Sekarang dah 22 weeks dah usia kandungan.

Untuk pengetahuan semua, bila usia kandungan dah cecah 20 weeks dah boleh buat takaful untuk baby ❤️ Almaklumlah baby ni fragile sangat sangat. Mudah terdedah pada sakit sebab imunisasi belum build up secara optimum.

Saya masih belum sihat sepenuhnya daripada morning sickness. Mujur ada team yang sudi membantu. Thank you so much. Mungkin saya tak mampu nak balas sekarang, hanya balasan dari Allah yg saya mampu doakan untuk yang banyak membantu.

Moga urusan appointment esok dipermudahkan. Kes pertama untuk tahun 2019. Alhamdulillah. A good start for 2019 ❤️

Kalau boleh nak ada masa appointment tu sekali sebab ni kes pertama untuk prebirth baby buat saya. Sedih jugak tak dapat nak pelajari sendiri procedure nak buat untuk prebirth baby. Tapi apakan daya. Kang ada yang pengsan otw ke tempat appointment kang.

Oh ya nak ingatkan semua, jangan lewat sangat buat untuk baby. Sebab bila dah lebih dari 30 weeks sukar sikit nanti proses permohonan takaful.

Nanti baby kita dah 20 weeks, husband kata nak buatkan takaful. Kata husband, rasanya tak mampu bayar bil hospital kalau anak sakit apa ke. Daripada keluar beribu terus dalam satu masa, lebih baik buat caruman konsisten tiap bulan untuk persediaan baby. Almaklumlah, baru kawen ni banyak sangat perbelanjaan dan komitmen baru ☺️

Macam tu lah kehidupan, tak senang nak senang. Tapi kite boleh merancang lebih awal ♥️

8 weeks more to 20 weeks. Nanti Ayah & Ummi buatkan untuk awak ya sayang

Till then,
Nanti kita cerita cerita lagi 😘

Syafiqa PruBSN
014-8429745


1 comment:

  1. owh.. baby dalam perut pun boleh buat takaful ye.. baguslah..

    ReplyDelete

Thanks for reading