20 November 2019

Baby Carrier Boba 4G


Assalamualaikum and hi! :)

Haritu husband ajak keluar. Kebetulan dia off day dan ada plan nak lunch dengan ex colleague dia. Janji nak berjumpa di MyTown Cheras. Saya pun onz je since dah lama tak keluar jalan jalan. Husband pun asyik bekerja je.

So haritu saya bagi peluang pada husband untuk menikmati me time and catch up bersama ex colleague dia sementara saya bawa Dini jalan jalan dalam mall. Of course banyak benda nak borak sesama diorang dan saya taknak jadi kayu pulak kat situ hahaha!



Saya bawak Dini dalam baby carrier yang diwarisi dari kakak sulung saya. Boba 4G ni memang saya tahu brand baby carrier yang best dan mahal. Dulu tahun 2014 saya pernah bekerja di sebuah butik ibu dan bayi. Dari pengalaman bekerja hampir 6 bulan kat situ yg membuatkan saya banyak tahu pasal persediaan ibu dan bayi. Umur saya masa tu baru 22.

Masa tu harga Boba 4G ni dalam RM400-500. Sekarang saya tak tahu la berapa. Memang Boba 4G ni kuaiiti dia terbaik bagi saya. Menepati ciri ciri baby carrier yang selamat untuk bayi.

Untuk yg dah ada baby kena tahu tau perkara ni. Kaki baby tak boleh tergantung kalau duduk dalam carrier, mesti bentuk M. Baby kena dalam posisi perut ke perut dengan kita, bukan bahagian belakang dia kat perut kita. Kalau dari sisi, badan baby mesti berbentuk C. Gittew.

So pemilihan baby carrier sangat penting. Alhamdulillah dapat merasa pakai baby carrier yg berkualiti mcm ni since kakak pun dah takde plan untuk tambah anak lagi. Hihi.

Saya and husband belum ada kereta. So pergi MRT naik motor je. Memang rasa sangat secure bila bawak baby dalam Boba 4G ni. Even dalam MRT nak turun ke station Cochrane pun, Dini tido lena je dalam carrier sebab dia rasa selesa.

Buckle dia sangat tahan lasak. Kalau tak silap dulu yg saya tahu buckle dia ada warranty. Kain pun jenis kain yang tahan lama dan tebal. Nak kata Dini rimas duduk dalam tu tak jugak, dia rilek je tido atas motor. Saya start pakai Boba 4G ni masa Dini dah 4 bulan. Boba 4G ni mcm tak sesuai sangat utk newborn hingga 3 bulan.

Katanya boleh, tapi saya rasa kalau saya tak pakai kot utk newborn. Takut rimas and tulang baby belum cukup kuat masa tu.


After husband saya dah selesai bersosial, and saya pun dah makan, dah susukan Dini, dah tukar pampers bagai, tibehhhh Mama kirim beli tupperware IKEA pulak. Jadi, menyinggah la kami kejap ke IKEA beli tupperware buat ibunda. Tengah dalam perjalanan nak ke section tupperware tu lalu pulak kat FIKA ni. Sama pulak dengan nama saya hihi. So mintak husband snap jap ootd saya.

FIKA tu maksudnya “mengopi” dalam bahasa Sweden. Sajalah nak seru pembaca yang nak FIKA with Piqa. Kerja saya ialah membantu rakyat Malaysia untuk menyediakan takaful sebagai dana kecemasan dan juga sebagai legacy yang boleh dihibahkan pada pewaris,

Boleh contact saya melalui whatsapp 014-8429745 untuk set appointment ☺️☺️☺️
Jomlah mengopi kat IKEA best gak kan. Ihik.






No comments:

Post a Comment

Thanks for reading