5 January 2023

Selamat Tahun Baru 2023

Baru nak wish Happy New Year kat sini hikhik. Moga rezeki dan ujian yang kita dapat tahun lepas menjadikan kita lebih matang dan bijak untuk menghadapi ujian dan menerima rezeki yg baik di tahun baru ni 🤲❤️

Tahun ni azam kita simple je. Nak sayang diri lebih daripada orang lain. Nak jadikan diri sendiri priority. Taknak abaikan diri sendiri.

Ini termasuklah jaga makan, jaga kesihatan. Nak teruskan diet suku suku separuh walaupun kadang-kadang kelaut bila ada makan makan. Tapi takpe, bettter late than never kan.


Nak biasakan diri makan nasik sikit je. Suku nasik, suku protein dan suku sayuran/buahan. Actually dah start sejak awal bulan November 2022 haritu lagi hihi. Tapi kadang kadang tu banyak jugak makan makan, jadi adalah kelaut jugak. 

Tapi takpe, bila hari takde makan makan tu mmg kita makan kat rumah mcm ni je. Nasik 1/2 cup je. Pastu lepas maghrib tak makan dah. Kalau ada pun makanan manis, sebab orang yang bagi bukan kita yg beli. Kita makan je la tapi sikit sikit. Huhu terpaksa sebab tak nak membazir. Perangai syaiton.

Aim nya nak BMI dalam range normal sebab sekarang dalam range overweight.

🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻

Diet Week 10 : 

Starting weight = 65kg (2/11/2022)

Current weight = 62.75kg

🔻Turun 2.25kg🔻

Target BMI - 19.5 (normal) 🎯

Current BMI - 25.5 (overweight)

Next weighing date : (11/1/2023)

🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻

Ni progress kita untuk 2 bulan ni 🥰 Turunlah jugak walaupun lambat. Bila terlebih makan sikit, akan naik tp nt dah jaga makan balik dia akan turun semula slowly. Takpe, jangan give up jeee 💪 

You all pulak macam mana? Apa azam tahun baru ni? Moga sama sama capai azam tahun ni hihi 🤲🤲🤲

2 comments:

  1. selamat tahun baru...moga yg baik2 saja..
    wah....caiyok caiyok!!! bagus dah tu..

    ReplyDelete

Thanks for reading