21 August 2011

Aku Dan Biskut Marble

Assalamualaikum

selamat hari ahad uolls!~ (^^)v *tido lena pagi senyuman*


hehe. pejam celik pejam celik.  9 hari je lagi tinggal nak raya kan? x terasa pon macam zaman kechik2 dolu. .sebok sangat nak raya. tak pose pon. =___='

nak dijadikan setory, tetibe semalam dengan penoh bersemengat lah nye pon aku buat biskut raya. sblom ni, mama aku selalu tanye.

"bile nak start projek biskut raya kamu ni piqa?"

"huuuu~ ma, piqa nak tunggu mo0d datang baru boleh buat dengan penoh kasih sayang. barulah sodap. ngeh3 >,< "

ini satu provokasi. kahkah. so, semalam mo0d sudah datang jadi inilah hasilnya. heeee~ mari scroll down, kite mulekan cerita.

BISKUT RAYA 2011

ohoi~ 1st time buat biskut raya without bantuan pakar. selame ni aku men tolong hias2 je, bukak tutup oven, susun dalam balang. keh2. mama tido awal sebab penat sangat semalam. time sukat2 ingredient segala teringat kat lab. dah lame tak masok lab. lab itu annoying tapi aku rindu. >,< lab rep0rt 5 kali lebih ann0ying. mcm susu dutch lady. 5 kali lebih DHA.

tepong sudah menjadi doh

perh! aku rase aku punya muscle kat tangan dah membesar dengan sihat. nak patah tangan kome nguli tep0ng ni. 

dua ulat beluncas

dipotong potong

bentok bulat bulat ying yang

ini hasilnya. nasib baik jadik. kalo tak nanges aku.

tak sangka biskut ni comel. *puji biskut sendiri* XD karkarkar kelakar. sepatutnye name biskut ni biskut ying yang.

ni gambar candid my pregnant-mother-cat, Jelita Ayu. beliau la yang banyak membantu buat bentuk ying yang tadi. haha ^^. jangan tak tau, ni la pakar yang dimaksudkan. sarat2 pun tolong aku. heeeheee =D

mama kate dia seronok tengok balang biskut dah berisi. dia nak suroh aku buat lagi la tuh. =,='

akulah harapan keluarga. huuuuu~ 

kakak! kakmira! sila balek cepat!


wassalam~

6 comments:

  1. wahhh.nk jgak biskut ying yang tuh!haha


    ak pndai wat kuey siput je -.-

    ReplyDelete
  2. waa..kuey siput..sedap! aku suke! ^^

    ReplyDelete
  3. waaaaa... nk jugak. org x pandai wat biskut lg la... tau mkn je... hoho...

    piqa, share la resepi... :)

    ReplyDelete
  4. resepi? bulih2x...nt kte bg ea..hoho. ..resepi kat tenet je...

    ReplyDelete
  5. wahh..ney da mcm biskut kt kedai..

    piqa2,sem dpn leh ah kite wat bisnes..hihi

    *err kite??*

    ReplyDelete
  6. haha..kite la..jom buat biskut!! ^^

    ReplyDelete

Thanks for reading