19 February 2017

Couldn't move on from frustration

Bukannya tak pernah motivasikan diri untuk move on. Bukannya tak pernah berdoa mintak dipermudahkan urusan. Bukannya aku tak pernah distract hati aku daripada memikirkan kekecewaan ni. Banyak dah benda aku buat untuk lupakan kekecewaan hati. Banyak dah.

Tapi sampai sekarang masih lagi tak boleh move on and lupakan benda yang bukan aku punya.


After I stumble upon this post on twitter just now, I realised that I lupa dengan istilah REDHA. Mungkin juga penyebab aku tak boleh move on adalah aku tak redha.

Aku masih menyalahkan orang sekeliling aku atas apa yang terjadi. Hati aku masih menyalahkan orang orang yang menyuruh aku ikut jalan ni ikut jalan tu. Jalan ni betul, jangan ikut jalan tu.

Until now I keep on blaming others. Semuanya sebab aku tak REDHA. I need to keep this and read it repeatedly.

Sesungguhnya, ya. Aku sangat kecewa. Dan kekecewaan tu masih membelenggu aku sebab aku tak REDHA.

It's not easy.

Yang paling menyedihkan, I keep on hurting people around me. Bila serangan kecewa tu datang, tindakan aku selalu buat orang sekeliling pulak yang sakit hati dengan aku.

This is not healthy, I know. Maybe, I just need to not talking to anyone at the moment.


No comments:

Post a Comment

Thanks for reading