20 August 2017

Sediakan hibah untuk keluarga

Assalamualaikum wbt :)


Harini nak share sikit tentang HIBAH :) Kalau dalam Prudential produk ni dipanggil PruBSN Warisan. Jelas sekali, ia bermaksud harta untuk diwariskan pada keluarga. Ini adalah salah satu cara untuk kita tinggalkan harta pada orang tersayang, khususnya bagi yang telah berkeluarga. Yelah, kita tak tau kita akan pergi bila kan?

Kalau scroll FB, selalu sangat nampak iklan sumbangan derma untuk mereka yang sedang berada dalam kesusahan :'( Sedih tak tengok? Sedih kan? Tapi korang derma tak? Derma ke tidak? Ke memang nampak je iklan memang terus bukak CIMB Click/Maybank2u nak terus transfer?

Tak kan?

Kalau kita kat tempat orang tu apa ya nak jadi? Kesian kan :( Ruginya saya rasa bila tak dapat tolong daripada awal lagi.

Saya pernah cakap kan, I'm not doing it for me. I'm doing it for you. Untuk awak bila ditimpa kesusahan. Saya dah cakap saya tak jual insurans. Takaful ni konsepnya kita bersama sama menyimpan dalam tabung takaful dan fund itu akan digunakan apabila salah seorang penyimpan ditimpa kesusahan. Dalam masa yang sama kita menderma. 

Kan? Saya tak buat semua ni untuk ambik duit awak. Saya buat untuk awak sendiri bila ditimpa kesusahan. Saya nak share je :) Terpulang nak terima atau tidak.

Banyak cara untuk kita sediakan harta warisan untuk keluarga tersayang, PruBSN Warisan salah satu caranya ;)

I consult you with knowledge and trust, InsyaAllah 💜 #siscuba

I will continuously share about TAKAFUL in my blog because #sisnaksemuatahu #sisnakshareawareness 😉

Your PruLady,
Syafiqa Hatta
014-8429745
Prudential BSN Takaful

No comments:

Post a Comment

Thanks for reading