18 January 2018

Perlindungan Takaful Sehingga Umur 70 Tahun

Ada orang tanya saya "kalau saya bayar takaful ni sampai umur 70 tahun tapi saya tak sakit-sakit or mati rugilah saya"

Saya cakap dengan dia macam ni "encik hanya nampak kerugiaan tapi encik tak nampak satu lagi keuntungan kalau encik bayar takaful tapi tak pernah guna"

Apa dia?? 

"nikmat KESIHATAN"

bukan semua terpilih untuk diberikan nikmat kesihatan sehingga umur 70 tahun. Jadi kalau encik diberikan nikmat kesihatan sehingga umur 70 tahun.. Ucaplah alhamdulillah

Takaful ni encik ambil sebagai persediaan JIKA encik dipilih untuk ditimpa musibah

Apa akan jadi jika encik terus menerus memikirkan tentang kerugian dan ditakdirkan esok encik kemalangan dan perlukan kos rawatan yang tinggi dan akibat PEMIKIRAN encik itu, encik terpaksa mengeluarkan duit simpanan sendiri untuk membayar bil hospital

Ambil takaful tapi tak sakit ucaplah alhamdulillah
Tapi kalau sakit pun ucaplah alhamdulillah kerana encik sudah sediakan back up plan :)

Semoga bermanfaat

Copy&Paste

Syafiqa Hatta
Prudential Takaful Agent
014-8429745

2 comments:

  1. Yup betul tu! Setuju! :)

    Saya singgah blog awak dari blog orang lain.. nanti jemput singgah blog saya.. salam perkenalan ^^

    www.sharifahaidahana.blogspot.com

    ReplyDelete

Thanks for reading