12 July 2018

Jom Jadi Client PruBSN Takaful Saya

Assalamualaikum :)

Hai bloggers! Hari hari saya doa supaya dipertemukan dengan orang orang yang baik. Dipertemukan dengan client client yang baik. Alhamdulillah so far client saya semua baik dan tenang belaka. Kalau ada problem ke apa boleh bawak berbincang lagi. Takde yang ignore bila saya whatsapp tanya khabar ataupun remind payment.

I believe bloggers semua mesti aware dengan kepentingan takaful ni :) Benda yang paling basic yang you guys tahu tentang takaful ini ialah medical card kan? Actually, it is more than that. Bagi yang dah tahu, atau yang dah ada medical card mesti dah faham akan maksud hibah melalui takaful :) Mesti ada yang dah faham makna pampasan yang family kita akan dapat apabila terjadinya sesuatu yang tak diingini pada kita.

Kenapa penting sangat ya takaful ni? Penting, sayang. Selalu tak bila scroll fb, twitter atau instagram selalu kan kita jumpa post minta bantuan bila ada yang sakit perlukan rawatan berkos tinggi? Sebolehnya ini yang kita nak elakkan :) Sebab apa, kita tak boleh expect orang boleh tolong kita dengan memberi sejumlah wang yang banyak macam tu je. Tak perlu tengok orang lain, cuba tanya diri sendiri, berapa RM boleh kita dermakan untuk bantu orang yg dalam kesusahan tu?

Sebab tu kita kena ada persediaan ni. Jangan rasa rugi bayar sebab tak tahu nak pakai bila medical card tu. Sebab kita tak tahu la kite kena ada. Sakit tu tak boleh diramal. Ada jugak segelintir yang saya jumpa, katanya gaji RM10k tak perlu dah kot nak ada medical card sebab mampu kot nak bayar sendiri. Tak awak :)

Mana awak tahu cukup? Kalau diserang kanser cukup ke simpanan? Cuba interview pesakit pesakit kanser, tanya berapa dah mereka spend untuk rawatan? Operation? Chemotherapy? Rawatan susulan? Berapa?

Ada yang sampai jual rumah, jual tanah. Bagi saya, rugilah sekiranya saya tak sebarkan ilmu takaful ni pada semua. Sebab takaful ni lah yang akan bantu kita dari segi kewangan. Biarlah wang kita sekarang kita asingkan sikit untuk simpanan takaful, berbanding nanti habis semua simpanan yg lain untuk bil hospital. Sedarlah wahai saudara ku terutamanya orang Melayu :) Orang Melayu tak ramai yang ada.

Kalau pernah ada pengalaman atau pernah terdengar/terbaca isu tentang claim tak lulus atau viral kisah medical card tak cover, percayalah disetiap kisah viral tu ada sebab yang kukuh disebaliknya. Kita kena pandai menilai :)

Jika benar insurans ni tipu, kenapa company Prudential tak lingkup je dari dulu lagi? Kami bekerja dibawah penyeliaan Bank Negara Malaysia. Segala salah laku etika akan diambil tindakan oleh BNM :) Percayalah, kalau kita orang yang baik, pasti berjumpa orang yang baik baik juga.

Saya harap sangat Malaysian are well-protected :) Jika ada sebarang pertanyaan atau nak saya cerita lebih lanjut boleh terus contact je +6014-8429745 (whatsapp).

Till then,
Wassalam :)


No comments:

Post a Comment

Thanks for reading