15 February 2021

Food Review : Makan Makan di DubuYo

Saya jarang makan kat tempat yang fancy fancy macam Korean Restaurant ni. Tapi DubuYo ni memang sedap makanan dia 😍 Haritu kawan bawak kesini. Pastu, kali kedua bawak husband and son pulak sebab suka sangat dengan ayam goreng dia weh! 



Menu Korean Chicken di DubuYo yang paling saya suka ialah Honey Mustard Chicken yang warna kuning tu 😍 MasyaAllah sedap. Memang kena dengan selera. Kawan saya tak suka sebab manis. Tapi saya suka sangat, drooling pulak 🤤

Setiap orang lain kan preferences dia. Bagi yang suka rasa manis manis boleh la try Honey Mustard Chicken ni. 

Yang warna merah menyala tu Spicy Chicken katanya. Tapi tak spicy pun 😂 Rasa masam masam ada la haha. Tapi sedap je. Saya makan je. Sebab ayam goreng dia memang sedap. 


Kalau makan kat restaurant fancy macam ni, saya lebih suka pilih menu set. Lagi jimat and banyak. So, Beef Jigae ni antara yang ada sekali dalam menu. Sedappp! Ada tauhu lembut dalam sup ni. Daging pun banyak. Rasa kuah pun sedap. Love sangat! 


See, order 1 set untuk 2 orang makan. Punya banyak side dish dia kasi. Bagi saya menu set DubuYo ni memberi kita balance food sebab semua jenis nutrients ada. Sayur banyak, protein semua protein yg baik, tauhu pun sumber protein tau. Sup seaweed dia hmm sedap. 

Nasi dia pun sedap. Warna purple macam nasi beras padi huma pulak. Yumsss! Side dish ada kimchi, leafy veggies and mix vege yang digaul dengan mayonis. 

My husband yang tak minat sangat dengan fancy food macam ni pun berpuas hati sebab kenyang katanya makan macam ni. Berbaloi la bayar mahal ehehehe. 

I spent about RM100 untuk set nasi tu dengan 2 menu ayam goreng tadi. Saja bawak makan makan sebab husband yang selalu tolong drop off barang jualan saya ke DHL and J&T eheee ❤️ 

Seronok bila ada bisnes sendiri kecil kecilan kat rumah sambil jaga anak. I happy dengan life I now. Yang tak happy cuma hal hal pandemic ni. Tak boleh nak keluar rumah jalan jalan. Bahaya 😭😭😭




5 comments:

  1. lamanyaa tka makan ni, rinduduuuuuuu

    ReplyDelete
  2. Sedapnya sesekali tukar selera. Saya pun minat Korean food.

    ReplyDelete
  3. takpenah pegi sini lagiii. next time nak pegiii laaa :)

    ReplyDelete
  4. Atie Zieya : Sedappp 😍🤤 Dia kalau jarang pergi ok la. Kalau selalu jd muak.

    Amie : Sedap kak amieeee, must makan!

    Cik Nadya : Boleh la try2 nanti. Paling suka ayam tu haha

    ReplyDelete
  5. Tak pernah lagi makan sini.. ada kesempatan nanti boleh try

    ReplyDelete

Thanks for reading