8 November 2011

Outing With Family

Assalamualaikum

hello member member yang tengah stress buat esaimen tuh! (^^)v hihi

ape kate hilangkan stress bace blog gua. hehe

yesterday, lepas hantar my younger bro ke airport. me, my big bro, kakak n her family and also kakak sorang lagi, kak mira keluar berjalan sempena cuti hari raya haji~ hehu >,< destinasi utama ----> IKEA

breakfast. kek batik big sis buat (^^)v yummy~
hoi hoi dont judge a cake by its look. sedap tahu?

maka, sampailah ke destinasi utama, IKEA. ramai orang suka beli produk produk IKEA sebab bukan sahaje tahan lame, malah praktikal plus canteks n comels. display room ikea sangat luas and organized. kita tak rasa macam ada kat dalam display, sebaliknya rasa macam dalam rumah. hehu harga barang dia berbaloi baloi.

makanan dyorang pun sedap. aku suke gilek meatballs ikea tapi . . . ohok T_T semalam takde~ frust sangat. yang ade just mihun je. huh =/ almaklumlah cuti raya haji. meatballs ade start tengahari je. kitorang sampai situ pukol 10 pagi.
so, tanpa melengah kan mase. kitorang pon shopping la. kak mira baru nak memulakan hidup alam dewasa (alam bekerja). oleh itu, segala sudu garpu pinggan mangkok comels perlu dibeli untuk tetamu yang mungkin datang ke rumah sewa beliau. hehu

haih~ kalo lah bilik hostel macam ni. memang peh la kan wuwu

pintu sukahati. boleh bawa anda ke mana saje

canteks gilos alas lampu ni. aku hanya mampu snap gamba. sebab takde tiang lampu =__='

barang barang IKEA sume comel belako. tengok depa dah buat macam rumah sendiri je barang display ni

mungkin ni la yang Dr Zainuddin Bachok (my oseanografi biology lecturer) cakap. bentok bentok plankton banyak diinspirasikan oleh ikea untuk design product dyorang. hhhmmm~ mungkin yang ni ekot bentuk Coscinodiscus
si kecik pon mahu bershopping

gigih sangat nak tolak trolly sendiri

yes mama. i found what i want weehuuu~ ^^

dah satu bangunan ikea tu kitorang pusing, singgah pulak kat PET SAFARI. macam macam ade dalam ni. kucing, anjing, ikan. sume nya kiyuts (^^)v

dory (surgeon fish) and nemo (clownfish)
ingat tak citer finding nemo?

oleh sebab aku seorang student biologi marin. aku cenderung untuk meluru menonong ke tempat di mana terdapat banyak ikan. hehe bila dyorang mintak explain yang lembut lembut tu ape, ni ikan ape, ape beza yang lembut dengan keras, macam mane coral makan, aku pon jawab la dengan agak konpiden nya. boley la, takdela konpiden sangat. tapi seronok bila dapat explain benda yang kita belajar yang orang lain tak berapa nak tahu.hehu

hehe barbie doll. kecik kecik dolu teringin nak ada satu. tapi tak mampu.

dah adat, bila banyak berjalan perot pun banyak berbunyik. so, kitorang pun pulang ke pangkal jalan (Bangi) mencari makanan. at first nak pegi Nasi Arab. tapi tutup. and then, check it out kat Md Chan Abdullah. pon tutop, huih~ sakan beno beraya. last last pegi MUZDALFA FRIED CHICKEN. bak kata kakak aku, ni lah fast food pak arab pertama yang dia penah tahu. 

pizza die memang peh! kalah pizza hut. roti lembut, cheese die huuuuu~ sedap gilos~ aku telan dua pieces! (^^)v hehu

MFC - MUZDALFA FRIED CHICKEN
macam fast food yang lain. ade ayam, ade nasi arabic style, wedges, mash potato.

 aku tak tahu la tempat lain ade tak MFC. tapi yang ni kat Bangi

hehu cilok 1 set kakak punye. aku dah terbuang sudu aku yang kat hostel dalam tong.  =___=' comel kan sudu ikea. ingat nak mintak mangkuk and pinggan sekali hehe . . tapi ... tapi...

and yang penting!!!!~ aku dpt yang ni. ohohoo~ selonok! this is my 4th novel. loike!~ (^^)v


oh? abang bela hamster? 0,o macam tak percaya. 
my big bro's hamster. bak kata kakak aku, before ni ade 2, diberi nama Facebook and Twitter. tapi sekor dah mati, yang ni tak sure la nama die Fb ke Twit.

hari ni, big bro and kak mira dah pon balik rumah masing masing. my big sis and hubby die pon dah start keja balik. tinggal lah aku kat rumah jadi babysitter cecuti ni. hehu. esaimen tak sentoh lagi. InsyaAllah malam ni. lek lu! bukan berniat nak procrastinate but FAMILY FIRST!! (^^)v

hehe. ok, that's all for today

thanx for reading my entry =)

6 comments:

  1. best nya
    nnt nk outing ajk kiter sma k

    ReplyDelete
  2. nk meatball ikea gop.hehhe.seb bek xdak gmbq.lalala

    ReplyDelete
  3. biologi marin ptot lerh sgt kenal dgn ikan... mainan daq comel nie upenye...hihi..btw,thankz.. :)

    ReplyDelete

Thanks for reading