9 May 2012

The Reason Why

Assalamualaikum =)

Did you know, semalam adalah hari yang paling 'hectic' bagi aku setakat ni. Setakat ni? Kenapa setakat ni? Kenapa tak sepanjang hidup ini? Because I believed, ade lagi hari hari yang lebih 'hectic' daripada hari semalam. Wait and see je lah when it will happen. Hahah :D

Bukan 'hectic' untuk aku je tapi untuk coursemate coursemate aku yang lain skali. Meh aku story the telling sikit timeline semalam

9:00 am - Berkumpul kat lab sebab nak pegi 'melancong' eh? mensampling water sample ramai ramai naik speedboat kat Sungai Terengganu

11.00 am - Naik speedboat! :D Seronok seh! Aku suke betol naik speedboat ni. Tak mabuk pun. Siyes rasa macam pegi melancong woohoo~ Bila sampai je kat setiap 4 sampling station, keje aku just lower down and risen up the multiparameter only. Dengan sekejap cume, measurement of salinity, conductivity, DO level, temperature, etc terpampang kat screen instrument ni. Tak paham? 0,o k bai!

12:00 pm - Balik UMT, straight to lab. Then, filter water sample sebab nak buat Total Suspended Solid (TSS). Tak paham jugak? 0,0 bye bye.

1:00 pm - Pegi makan cokot cokot (laju laju) kat satu kedai makan ni. Nasik goreng die peh sedap and murah kot!

2.00 pm - Pegi lab lagi menguruskan si anak anak, Artemia. Tukar air, bagi makan, jaga diorang seperti menatang minyak yang penuh since 16 April ago tapi tak besar besar terbantut agaknya. T_T Jeles dengan group lagi satu sebab Artemia diorang dah ade baby. Tekanan! (Cik Ery, 2012)

4:00 pm - Dafuq? 0..0' discussion lab biotek tak siap lagi nak kena send before 5! Tekanan 5 penjuru! Nasib baik mampu bertahan lagi.

6:00 pm - Pulang ke bilik tersayang. Katil memanggil manggil seakan menyuruh aku berbaringan di atasnya.

7:00 pm - Wake up! Ada presentation Academic Writing Skills. Dak dak kosmet punye turn malam ni. Mereka lagi hebat 'hectic' nya. Kui kui naseb baek turn group aku hari Khamis.

Begitulah 'hectic' nya hari semalam. Huhu. Sometimes, I feel like "Oh, stress! I need a cat to play with!" Yoh? Mengapa kucing yang kau pilih? Sebab, bila main ngan kucing, automatically, aku terus lupa masalah aku. Kekiutan wajah diorang tu cukup untuk menyejukkan hati aku.

Lot of people wondering why I love cats so much much. The reason why I love cats because I love them. No reason? There are reason but I don't really know why. *Jangan nak bercakap macam Kelly sangat boleh tak, piqa?

Bagi omputeh, "Dogs are man's best friend" but for me "Cats are family". (Source: inibelogsaya.blogspot)

Yup, I agree. heehee

Ini Oggy. Kucing paling cantik di UMT

Ini si diva Oggy. Semua orang sukakannya. Namun, si Oggy ni sombong giler sampai taknak tengok kamera langsung. Ni pun naseb baek beliau tak cakar muka saya. Haha. :D

Bye. Nak menempuh hari hari 'hectic' ni dengan senyuman. =)

1 comment:

  1. ohh si gemok oggy...!
    lama sudah tidak bersua muka.hukhuk

    ReplyDelete

Thanks for reading