8 March 2015

Ubah.

Duduk bersila di depan meja Jepun pemberian kekasih hati. Menghadap laptop dan merenung skrin.

Petang tadi, aku sempat memikirkan rencana 'anjakan paradigma' ku. Selama ni, aku perhati je. Apa kata harini aku mulakan perubahan.

Rencana rencana tu aku tulis dalam buku kecik comel warna purple yang aku beli kat Mr DIY. Dah lama tak pergi situ and selalunya accidentally membeli barang comel yang tak patut.

Aku berikan tajuk 'Pelan Perubahan Rutin Seharian'.

Peh. Cukup gempak tak bunyi?

Aku seorang yang sukakan perubahan dan sesuatu yang baru. Aku juga seorang yang jenis cepat demotivated apabila teringat penyesalan masa lalu.

Bila demotivated, habislah pelan aku. I will overthink and overthink and frust sendiri.

Aku pun hairan, kenapa aku macam tu. Huhu. Ambil masa nak move on dan kembali ceria.




Allah swt bersabda, maksudnya...

"Jika sesuatu kaum itu tidak berusaha untuk mengubah dirinya, maka Dia tidak akan mengubah nasib kaum itu"

Bila kita tak mahu keluar daripada 'kurungan' yang membelenggu, maka selamanya kita fikir kita berada dalam comfort zone.

Hmm.. takde istilah comfort zone di dunia kecuali syurga yang mengalir dibawahnya sungai sungai.

Jadi, selain daripada bangun pagi gosok gigi cuci muka terus mandi pakai baju minum susu pergi sekolah, tentunya ada rutin seharian yang boleh aku improve untuk memajukan diri ni.

Pelannya begini...

Untuk instagram @honeycatsboutique , 

Apa kata aku kongsikan gambar gambar menarik yang boleh aku dapat daripada pakcik google. Manusia sukakan benda yang comel, dan berinformasi. At least once a day.

Buat la photoshoot kecil kecilan yang menarik sikit bila nak jual barang. Contohnya begini... 


Cukup comel tak hasil sentuhan jemari ku ini?

Eh tapi kan boleh buat lagi menarik. Letak props comel comel sikit, edit kasi vintage sikit. Pasti kebabom.

Takpe. Boleh try lagi.

Untuk instagram preloved books @syafiqajenn ,

Perlu buat photoshoot yang comel dan gempak lagi lepas ni. Aku perati je selama ni, online boutique yang berjaya seperti radiusite, bella amara, zawara, hanabella and etc tu gambar diorang semua cantik and artistik.

Bagitahu macam mana ladies ladies diluar sana tidak tertarik untuk membeli. Nampak tak permainan psikologi dia?



Contoh gambar yang aku crop dari instagram @bukufixi. Artistik sekali dengan props menarik.

For luvme0w.blogspot ,

Aku decide nak share my daily lessons of life. Any random thing that change or have changed or will change. Hihi.

So, life must go on. Penyesalan masa lalu adalah musuh utama. Masa hadapan masih lagi boleh ditentukan sekarang.

To overcome my over thinking habit, I wanna capture every moment or something I find cute and interesting instead of being so gloomy. Edit kasi cantik juga itu gmbar. Lantas, share kan ia. Kalau ada ayat ayat comel, boleh la letak sekali.

Make my life busy. Read my books. ;)

And also decorate my wall of fame. Kahkah. Kosong je dari awal tahun haritu. Ko ni nak live your to the fullest ke tak ni, Jenn?


Wall of Fame aku dah macam skrin tv apabila telah tiada lagi siaran kan? Tapi takpe, ceria.

Oh, please noticed my birthday cards given by my nephews and niece. How sweet my fruit childs are? :*

Aku bercadang nak put some picture of hope kat wall of fame aku.

Ah takyah nak bercadang sangat. Kena mulakan sekarang!


.

No comments:

Post a Comment

Thanks for reading