30 November 2016

Panduan Ringkas Solat Sunat Rawatib

Assalamualaikum 😊

Scrolling my Twitter and I found this picture. Satu gambar ringkas mengenai panduan solat sunat rawatib. Solat sunat ini InsyaAllah akan melengkapkan atau menampung lubang lubang ketidaksempurnaan semasa kita menunaikan solat fardhu.


Dengan adanya gambar ni, lebih mudah untuk kita faham dan ingat kan? Kalau saya diberi teks panjang panduan memang saya takkan ingat. Saya tahu ramai yang macam saya sebab tu saya share dekat sini. 😆

InsyaAllah, sama samalah kita cuba buat sebab solat sunat ni salah satu bentuk sedekah. Seperti yang Nabi Muhammad saw sabda, baginda melihat kaum perempuan yang paling ramai dalam neraka. Baginda menyuruh kaum perempuan perbanyakkan istighfar dan sedekah.

Renung renungkan dan selamat beramal 💜 InsyaAllah 

Till then,
Wassalam ❤


No comments:

Post a Comment

Thanks for reading