27 December 2017

THE PERKS OF BEING A TAKAFUL ADVISOR

Assalamualaikum wbt :)

Kadang kadang down jugak bila ada yang blue tick je whatsapp kita bila nak set appointment yang tertangguh semula. Call pun tak angkat.

Dear, kita sedia membantu orang yang betul betul nak buat TAKAFUL ni. Yang taknak kita takkan paksa tau :) Kalau dah tak berminat, just respon and say something. Kita takkan marah pun awak.

No hurt feelings. Just say something. Bukan menyepi macam ni. Takpela, ini pengajaran buat saya. Saya ok :) Pengalaman mematangkan kita. Belajar daripada kesilapan.

Mungkin ada kesilapan yang saya tak sedar yang membuatkan orang taknak dengan kita :) InsyaAllah akan cuba baiki. Pada yang sporting and supporting, terima kasih banyak banyak tau. Saya tak paksa pun sign up takaful dengan saya. Saya hanya nak sebarkan TAKAFUL AWARENESS pada semua.

Apepun, I won't give up. Ini kerjaya yang saya pilih :) Dulu, saya pernah berdoa pada Allah swt, kurniakan aku pekerjaan yang bermanfaat untuk manusia, bekerja sendiri dan dalam masa yang sama ada masa yang banyak untuk keluarga. Setahun kemudian, Allah swt membawa saya ke jalan ini.



Kepada mereka yang baru jadi perunding takaful macam saya, don't give up. Ini perkara biasa. Some want, some won't. So, next! Kalau rasa down, pergi training :)

Yang benar,
-SYAFIQAHATTA-
0148429745
PRUDENTIAL Takaful Advisor

4 comments:

  1. Semoga lebih kuat. Bukan senang nak deal dengan customer. Banyak ragam. All the best for you

    ReplyDelete
  2. sy dah sign up takaful medical card tp skrg dah x ada, anyway dont give up :)

    ReplyDelete
  3. Good luck awak! May Allah ease everything for u :)

    ReplyDelete
  4. Thank you semua! Positifnya semua orang. Terima kasih bagi semangat :)

    ReplyDelete

Thanks for reading