23 June 2023

Berangan Sekejap

Assalamualaikum and hi!

I ni kadang-kadang suka berangan. Harini pagi-pagi dah setup workspace kat meja home office saya ni. Hihi. Saja nak fefeeling wanita berkerjaya. Lol. Dengan ada secawan air panas sebagai mood booster nak mulakan kerja. Dengan keyboard bagai. 

Nampak tak buku tu? Julie & Julia adalah buku that I currently read after dah habis baca For The Love of Cats for my #BukuNilamSaya project demi menyuburkan semula minat membaca dalam diri saya sekaligus merekod buku yang telah habis dibaca dalam blog saya yang selalunya ditinggalkan bersawang ni. 

Have you watch this movie? It is based on true story dan dijadikan novel dan juga movie. Lepas tengok movie ni, terus saya search buku ni kat Shopee tau. Alhamdulillah jumpa yang preloved punya. Nanti dah habis baca akan saya tulis sinopsisnya. Sinopsis je ya. Saya tak buat book review sebab hidup saya dah cukup heavy, spending my time on blogging just to escape from my normal routine. Taknak pulak pergi tambah penat otak nak kena review buku pulak haha. Tanggungjawab besar tu.

Berbalik pada topik berangan, sajalah harini nak buat diri sendiri rasa macam productive harini. Hihi. Biasanya lepas setel buat breakfast untuk husband and anak dan prepare bekal lunch untuk husband, saya akan baring kejap berehat sambil update my business page guna phone. Tapi harini rasa macam nak buat something yang lain pulak.

Tahun ni, saya fokus dulu dengan proses mengandung anak kedua, bersalin dan juga berpantang. InsyaAllah tahun depan saya plan nak keluar berkerja pulak 🥰 Bisnes tetap on. So nak ada 2 source of income. Masuk tahun 2023 ni, dah 5 tahun saya jadi housewife. Tahun depan anak pertama dah masuk tadika, anak kedua ni nak hantar taska. Semoga Allah permudahkan jalan hidup saya. I want to do the best for my future, my family and myself. 

Nak bayar hutang belajar yang dah lama tertangguh, nak ada saving, nak buat investment. InsyaAllah. Apapun kita hanya merancang, yang tahu apa terbaik untuk kita sudah tentu Allah swt ❤️

Ok done berangan. Nak sambung buat kerja rumah dan layan anak saya yang banyak pokpek ni. Back to reality. Lol. 

7 comments:

  1. berangan tu free dik, akak pun suka berangan heheeheheh

    ReplyDelete
  2. Norhidana: haha seronok kan berangan 😂

    ReplyDelete
  3. Insha Allah, tetapkan niat, susun plan betul2 dan selebihnya serahkan kepada Allah. Semoga berjaya menukarkan angan2 kepada realiti satu hari nanti 😉

    ReplyDelete
  4. hi awak, tg sbb sudi visit my lil blog and drop komen. ni kita buat kunjungan balas

    ReplyDelete
  5. Mama Zharfan: Hi, MZ! Terima kasih sudi balas kunjungan 🥰

    ReplyDelete
  6. Akak pun suka berangan dik..hahahaha...berangan itu kan free...cuma nak merealisaikan tu je yang payah...

    ReplyDelete

Thanks for reading