12 August 2023

Election Day!

Alhamdulillah done mengundi untuk N23 Dusun Tua P101 Hulu Langat 🗳️ Cepat je siap kalini. Baru berangan kot ada fast lane untuk ibu mengandung, rupanya fast and furious semuanya. 

Sebenarnya saya pengundi Kuching, Sarawak. IC 13, lahir di Kuching, arwah Bapak saya pun memang orang sana. Mak je asal Perak. Dan kami semua dah tak tinggal di Kuching. Telah lama bermastautin di negeri Selangor sejak 2013, berkahwin pulak dengan orang Johor, menetap di Selangor, so I decided to change my address on my IC time zaman PKP yg dah boleh keluar rumah tu. Ada ura-ura nak PRU kan masa tu so cepat-cepat tukar alamat. 

Yg balik mengundi di Kuching hanyalah kakak sulung saya je masa PRU November lepas hihi. Sebab utamanya dia dah memang support wakil rakyat tempat dia mengundi tu. So dia decide taknak tukar walaupun dah bermastautin di Selangor sejak 2009 lagi. Mama saya pulak dah bermastautin di Slim River. Memang tidaklah saya nak mengundi kat Kuching dah. Susahlah pulak nak balik, tambah pula bukan duduk sana. Kenapa nak mengundi disana kan?

Kita tukar alamat rumah mertua di Hulu Langat. Jadi tempat mengundi sama dengan Ayah Dini. Ayah Dini dah menetap di Hulu Langat ni sejak baby lagi dah. Dilahirkan je di Pengerang, Johor. Mertua kedua-duanya asal dari Pengerang, Johor cuma dah lama menetap di Hulu Langat. Jadi, yang turun mengundi harini adik beradik Ayah Dini and saya sekalilah. Mertua tak balik Johor sebab Johor dah setel PRN haritu kan.

Literally, Langat ni adalah kampung Dini. So, I balik mengundi harini di kampung Dini 🩷 Di sekolah tempat ibu mertua mengajar 🥰 

Jadinya, PRU bulan November haritu la my first time mengundi seumur hidup ni. Dan harini second time. Alhamdulillah rasa seronok dapat menjalankan kewajipan terhadap negara Malaysia terchentah harini 😍🇲🇾

Semoga Malaysia kekal aman dan sentosa, ekonomi berkembang, infrastruktur juga semakin maju seiring dengan sumber alam yang mampan, alam sekitar terjaga, rakyat yang bersatu padu, generasi yang bijak, pemimpin yang amanah, kekal dengan sistem beraja, dirahmati Allah swt selalu dan dilindungi daripada malapetaka besar yang dahsyat 🤲 Amin. 

Love you Malaysia 🇲🇾♥️

3 comments:

Thanks for reading