18 August 2023

Lotion Untuk Elak Stretch Marks

Dua-dua kakak saya adalah Beauty Consultant Mary Kay. So, diorang ni kadang-kadang suka betul bagi saya free je produk-produk Mary Kay yang diorang ada tu. Beruntung sungguh ya jadi adik ni 😂

Haritu, my eldest sister bagi Toning Lotion ni. Untuk elak stretch mark, kenalah selalu sapu kat perut tembikai saya ni kan. Mulanya tak berapa gemar pakai lotion sebab rimas melekit. Rumah kita pulak takde aircond, cuaca panas. Yih rimas guwe. Tapi lotion yang kakak bagi ni, tak rimas pulak pakai sebab tak melekit kot. 

Haa besar gini botol lotionnya guys. Penuh lagi pulak tu kakak kita bagi guna. Entah bila nak habis guna. Rasanya sampai baby dah besar sikit pun masih ada lagi hihi. Kita suka sapu kat perut tembikai kita lepas mandi. Bau dia mild je harumannya 🥰 Mendamaikan jiwa gittew. Kita selalunya picit dua kali je cukup untuk keseluruhan perut tembikai kita.

Lotion ni cepat meresap dalam kulit. Tak melekit, meskipun cuaca panas buatkan badan kita berpeluh. Untuk first pregnancy kita dulu, kita takde stretch mark, jadi takdelah bekas-bekas stretch mark. Yang ada cuma parut czer je. Tapi untuk kandungan kalini, kakak kata umur dah 30an, collagen kulit semakin berkurangan, kenalah prevent dari awal kan. Kita onz je dapat free kan 😍 Dah rezeki, kita hargai nikmat ini sebaiknya. Tujuan kita share post ni adalah untuk berkongsi dengan semua orang manfaat toning lotion Mary Kay ni.





Toning lotion ni bukan je boleh guna untuk stretch mark, tapi jugak untuk selulit yang dah mula nampak kat bahagian peha tu. Kita selalunya fokus lebih dengan penjagaan kulit muka je, tapi kita lupa dengan yang tersembunyi ni. Yelah, sebab muka memang benda first orang tengok pada kita. Bahagian lain ni yang tertentu je boleh tengok.

Literally, toning lotion ni sebenarnya adalah skincare untuk badan kita la 🥰 Yang nak kulit badan sihat bolehlah amalkan walaupun belum lagi berkahwin dan pernah mengandung. Siapa lagi nak manjakan diri kita selain kita sendiri ye tak?

Kepada yang nak try jugak toning lotion Mary Kay ni, boleh tekan SINI. Ni link website untuk korang direct order je, senang kan? 😉

Ada yang pernah try tak Mary Kay Body Toning Lotion ni? Jom share jugak feedback korang kat komen 👇

4 comments:

  1. sy guna bio oil saja.. mcm menarik produk mary kay nie

    ReplyDelete
  2. Belum pernah cuba. Tapi dengar ceritanya memang bagus lotion ni.

    ReplyDelete
  3. MZ zmn preggy ada jugak beli bio oil dan apa lagi ntah brand cocoa butter tu..tp tu laaa tak berapa rajin nak sapu2 plak hahaha

    ReplyDelete

Thanks for reading